رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

گردشگری دشت هویج به پارک ملی لار

۳۳۲۱

برنامه شماره ۲۰ پیمایش مسیر دشت هویج به پارک ملی لار

به نام خالق زیباییها
تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
روز جمعه ساعت ۶:۳۰ گروه رویای کوهستان همراه با یک نفر مهمان از تهران به سمت لواسان حرکت کردیم برای رسیدن به دشت هویج از لواسان به سمت روستای افجه رفته و در انتهای روستا با عبور از رودخانه مسیر خاکی را تا رسیدن به دشت بازی که گرچال یا دشت هویج نامیده می شود ادامه دادیم. ساعت ساعت ۸:۳۰در هوایی بارانی و ابری وارد محوطه دشت شدیم. بدلیل بارندگی های مفصل امسال سرسبزی خیره کننده ای همه جا به چشم میخورد.مدتی استراحت کردیم و ساعت ۹:۱۵ به سمت قله پرسون حرکت کردیم. در فصل بهاراز مسیر گردنه و دوراهی قله پرسون میتوانید به سمت پارک ملی لار حرکت کرده و ضمن کوهپیمایی از مناظر زیبای طبیعت لار لذت ببر ید . پیش بینی هواشناسی کاملا درست بود وما در طول مسیرچندین بار شاهد بارش باران و وزش باد بودیم اما هوا بسیار با طراوت بود.ساعت ۱۱ پای قله پرسون و بالای گردنه رسیدیم وزش باد بسیار شدید و سرمای ناگهانی هوا در این منطقه از نکات جالب این برنامه بود.با حرکت در مسیر پاکوب به سمت پایین آرام آرام قله دماوندهم از پشت ابرها نمایان شد. برای رسیدن به دشت لار از این منطقه مسیر تقریبا واضح است و با کمی دقت به سادگی راه درست را پیدا میکنید .

گردشگری پارک ملی لار
ما بعد از یک ساعت راهپیمایی ساعت ۱۲ وارد دشت لار شدیم . یک منطقه پوشیده از گلهای عروس سفید ،گلهای زرد درختان زیبا و یک سازه با سقف شیروانی که ظاهرا جانپناهی در دو طبقه بوده و درب ها و اتاقهای مختلف داشت .اما متاسفانه داخل آن بوی بسیار نامطبوعی داشت و پر از فضولات و پشم گوسفندان شده بود و به نظر می آید در فصل حضور گله داران از آن به عنوان آغل گوسفند استفاده شده است.امیدوارم مسوولان پارک ملی لار بر این منطقه نظارت بیشتری داشته باشند.باران می بارید و ما سرپناهی نداشتیم پس به سمت داخل دشت حرکت کردیم کنار رودخانه های زیبای جاری در دشت لار به استراحت پرداختیم .قله سفیدپوش دماوند را پیش روی خود مشاهده میکردیم که گاهی پشت توده ای از مه و ابر پنهان می شد و گاهی دوباره ابرها حرکت میکردند و دماوند نمایان می شد . ساعت ۱۳:۳۰ به سمت دشت هویج حرکت کردیم. با توجه به بارش باران و شیب مسیر در زمان بازگشت ما که درست برعکس کوهنوردی های معمولی بود نفرات گروه رویای کوهستان کمی خسته شدند و یکی دوبار برای استراحت کوتاه توقف کردیم .ساعت ۱۷:۳۰ گروه اول و ساعت۱۸ گروه دوم به کنار ماشین رسیدند و به سمت تهران حرکت کردیم.
نکات مهم گردشگری دشت هویج به پارک ملی لار :آب آشامیدنی در دشت هویج و مسیر قله پرسون در دسترس است.
نفرات شرکت کننده : سرپرست آقای سرگیزی
آقای بابانا،آقای جعفری ، خانم زارع
مهمان عزیز ما در این برنامه جناب آقای خضری
با سپاس از همراهی شما

گردشگری پارک ملی لار

, , , ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .