رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

مسیر کوهنوردی کلوگان به امامه

۴۸۴۱

به نام خالق زیبایی ها
برنامه شماره ۱۷ کوهپیمایی منطقه کلوگان به امامه
تاریخ اجرا ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
در آخرین روز از فروردین زیبا اعضای گروه رویای کوهستان ساعت ۶:۴۵ از بزرگراه ارتش به سمت جاده فشم حرکت کردند .روستای کلوگان منطقه ای بکر در جاده فشم بعد از منطقه حفاظت شده ورجین است که در ورودی آن پل بزرگ فلزی و زنجیر و نگهبانی هست که اجازه بردن ماشین داخل روستا را نمی دهند. کنار جاده پارک کردیم و ساعت ۷:۳۰ از ابتدای پل حرکت کردیم تقریبا ۵۰۰ متر بالاتر به ورودی روستا ساختمان دهیاری و شورایاری و کمی بعد هم به پارکینگ اختصاصی روستا رسیدیم .

کلوگان به امامه

بعد از ورود به روستا دو انتخاب دارید یا برای رسیدن به آبشار کمی بالاتر از یک کوچه در سمت راست به طرف کنار رودخانه رفته و از روی پل عبور کرده حاشیه رودخانه به سمت چپ ادامه مسیر می دهید اینجا تابلویی به نام کوچه باغ پی نصب شده که میتواند راهنمای شما باشد. این مسیر شما را تا کنار آبشار و اگر ادامه دهید تا امامه پایین خواهد برد. اما اگر قصد کوهنوردی و صعود به قلل ورجین یا کلوگان با ارتفاع حدود ۲۹۴۰ را داشتید باید بعد از پل مستقیم ادامه دهید سمت راست پل هم بسته است و راه ندارد ظاهرا بعد از مدتی به یک زمین فوتبال می رسید و بعد از آن روی یال قرار می گیرید و ادامه مسیرتان از روی یالها خواهد بود ولی به دلیل اینکه ما قبلا به منطقه نرفته بودیم و زمان کافی برای به دست آوردن اطلاعات کامل نداشتیم دسترسی به یال منتهی به قله را نتوانستیم پیدا کنیم و صعود به قله را به برنامه دیگری موکول کردیم مطالبی که در مورد زمین فوتبال ذکر شد از گزارش موجود پرشین بلاگ است که از این دوستان سپاسگزارم اطلاعات مفیدی در اختیار ما گذاشتند برای برنامه های بعدی . بنابراین ما از حاشیه رودخانه پر آب و پلکانی کلوگان حرکت کردیم. ساعت ۸:۴۵ در یک مکان مسطح و سرسبز برای صبحانه توقف کردیم ساعت ۹:۱۵ به طرف آبشار حرکت کردیم و حدود یک ربع بعد آبشار زیبای کلوگان را مشاهده کردیم این آبشار به ارتفاع حدود ۴۰ متر در سمت چپ رودخانه اصلی قرار دارد و بعد از طی مسافت کوتاهی وارد دره شده و به رودخانه می ریزد . منطقه کلوگان بسیار سرسبز و بکر است تمام دره و اطراف پر از درختان گردو و تبریزی های بلند بود اطراف رودخانه هم گیاهان مختلف همچون آویشن و کنگر فراوان به چشم میخورد. برای اینکه از آبشار فیلم و عکس بگیریم مدتی وقت صرف کردیم و سپس به مسیر تا امامه پایین ادامه دادیم. مسیر پاکوب مشخصی کنار رودخانه شما را راهنمایی میکند تا از دل دره سرسبز آرام آرام به پایان راه برسید . در دو طرف رود پر آب مکانهای بسیاری برای توقف و استراحت زیر سایه درختان انبوه و نسیم خنک رودخانه وجود دارد اگر بر ارتفاعات این منطقه ایستاده باشید چشم انداز زیبایی از مناطق اطراف خواهید داشت . روستای امامه و قله های همهن و مهرچال در شمال و قله دارآباد در غرب در شمال غرب هم در دور دست خط الراس سرکچال ، آبک ، کلون بستک و قلعه دختر در شرق روستای کند علیا و قله ساکا را میتوانید ببینید .

رودخانه پر آب ،هوای دلپذیر و محیط خلوت و بکرتر از سایر مناطق اطراف تهران بود هوا نیمه ابری و خنک بود و گاه گاهی خورشید از میان درختان بر سبزه ها می تابید . آب آشامیدنی در دو چشمه وجود داشت یکی در کوچه باغ پی که کاملا مشخص شده و دیگری بعد از آبشار در سمت چپ از میان سنگها می جوشد که باید دقت کنید تا آنرا ببینید . با توجه به همجواری این منطقه و منطقه حفاظت شده ورجین حیوانات گوناگون از جمله کل و بز کوهی در ارتفاعات کلوگان وجود دارند ما به جز یک مار که سرپرست گروه در حین عبور از دره با آن مواجه شد حیوان دیگری ندیدم البته پرندگان زیادی بر شاخسار درختان آواز سر می دادند که بسیار هم دلنشین بود. بعد از صرف ناهار در ساعت ۱۲ کنار رودخانه و چشمه ای در یک تنگه واقع شده بود به سمت آبشار برگشتیم ساعت ۱۳ :۱۵ دوباره از دور آبشار را تماشا کردیم و به راه خود ادامه دادیم ساعت ۱۴:۳۰ در جاده فشم کنار ماشین بودیم و به سمت تهران حرکت کردیم.
نفرات حاضر در برنامه : سرپرست آقای سرگیزی ، آقای بابانا، خانم زارع
با سپاس از همراهی شما

, , , ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .