رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

گزارش صعود به قله کندر

۳۲۶۵

برنامه شماره ۱۱ کوهپیمایی ارتفاعات قله کندر
تاریخ اجرا ۸/۱۰/ ۹۶

قله کندر
در اولین برنامه گروه رویای کوهستان در زمستان ۹۶ منطقه کندر در ابتدای جاده کرج چالوس را انتخاب کردیم . ساعت ۶:۲۰ از تهران به سمت کرج حرکت کردیم بعد از رسیدن تمام نفرات گروه با ۱۳ نفر به سمت ابتدای جاده چالوس ادامه مسیر داد در این برنامه پیشکسوت بزرگوار آقای عزیز خلج سرپرستی گروه را بر عهده داشتند حضور ایشان در جمع دوستان تاثیر بسیاری در اجرای منظم برنامه داشت و همگی از اطلاعات دقیق مرد با تجربه کوهستان بهره مند شدیم. . برای رسیدن به روستای کندر باید در ابتدای جاده چالوس وارد جاده آسفالت این روستا که ۱۲ کیلومتر طول دارد می شدیم جاده بسیار مناسب بود آسفالت جدید جاده باعث شده بود عبور از این جاده کوهستانی بسیار لذت بخش باشد .این روستا در ارتفاع حدود ۱۹۰۰متر واقع شده است.بعد از رسیدن به روستا حدود ساعت ۷:۳۰ به سمت ارتفاعات حرکت کردیم .از میان کوچه باغهای بسیار زیبا که با وجود سر سبز نبودن در این فصل اما جذابیت خیره کننده داشت گذر کردیم .

منطقه کندر

این منطقه در فصل های بهار و تابستان با سرسبزی خیره کننده خود مکانی برای گردشگری علاقمندان طبیعت گردی است.قلل این منطقه عبارتند از :
( پهنه سار۳۴۰۰ )، ( بارو ۳۲۸۳)،( چشمه شاهی ۳۲۵۲ )و ( کندر ۳۱۹۰ ) برای رسیدن به قله کندر کوچه باغها را پشت سر گذاشتیم وارد تنگه و مسیر رودخانه شدیم ساعت ۹:۱۵ کنار رودخانه و در مکان مناسبی صبحانه صرف شد. برنامه کوهنوردی در واقع از اینجا آعاز شد دو نفر از مهمانان این برنامه از گروه خداحافظی کردند و به سمت پایین برگشتند و بقیه نفرات به سمت بالا حرکت کردند . بعد از مدتی به یک سیل بند رسیدیم با عبور از این سیل بند به سمت چپ رفته روی یال قرار گرفتیم و کم کم ارتفاع گرفتیم . از منظر اطراف می توان به سایت و قله دشته اشاره کرد که بعد از مدتی کوهنوردی در دید ما قرار گرفت، خط الراسی هم که قلل ذکر شده در بالا بر روی آن از غرب به شرق قرار گرفته اند در مقابل ما خود نمایی میکرد . در ادامه مسیر ناهار دست به سنگ شدیم و بالاخره بعد از ۳ ساعت کوهنوردی نسبتا سنگین درفاصله کمی از قله توقف کردیم. با توجه به کمبود وقت و برنامه ریزی برای بازگشت به تهران قبل از ساعت ۵ استراحت کوتاهی داشتیم در این فاصله آقای خلج برای بچه ها صحبتهای آموزنده ای داشتند در مورد مسیر بازگشت و تبریک سال نو میلادی به دوستان مسیحی عضو گروه و آرزوی پایان خشکسالی که عواقب ناگوار به همراه دارد . ساعت ۱۳ با نظر آقای خلج به سمت پایین سرازیر شدیم مسیر بازگشت کمی به نظر مشکل می آمد اما نفرات به خوبی و با احتیاط کامل به سلامت دیواره سنگی را پشت سر گذاشتند. ساعت ۱۴ در کنار سیل بند بزرگ ناهار صرف شد وبه سمت روستا حرکت کردیم ساعت حدود ۱۶ به کنار ماشینها رسیدیم و به سمت کرج حرکت کردیم .

در طول مسیر کنار رودخانه آب در دسترس بود . متاسفانه اثری از برف در منطقه دیده نمی شد که امیدواریم در ادامه فصل سرما این خشکسالی بر طرف شود.
نفرات شرکت کننده :
مهمان ویژه آقای عزیز خلج
اعضا گروه آقایان:سرگیزی، حسینی ، خانم زارع
مهمانان: آقایان مجید تهرانی، سیاوش تهرانی، جمالی، جعفری، رجبعلی، نعمتی پور، خانم تهرانی
از طرف تمام دوستان از آقای خلج بخاطر حضور و سرپرستی این برنامه سپاسگزاری کرده و برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

, , , , ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .