رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

صعود قله شاه سبزه پوش [ موقعیت جغرافیایی و مسیرها ]

۲۳۴۲

صعود قله شاه سبزه پوش

به نام خالق زیباییها با گزارش برنامه شماره ۳۴ صعود سبز کوه یا قله شاه سبزه پوش در خدمت شما عزیزان هستیم.

تاریخ اجرای برنامه جمعه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ آقای حسینی از اعضای گروه رویای کوهستان به همراه گروه سرزمین جاوید کرج ساعت ۵ صبح از میدان کرج به سمت طالقان به قصد صعود به این قله حرکت کردند.

موقعیت جغرافیایی قله شاه سبزه پوش:

در منطقه پایین طالقان مسیرگردشگری و کوهنوردی به نام شاه سبزه پوش با قله ای به همین نام و ارتفاع ۲۵۱۰ واقع شده است. از ارتفاعات معروف در اطراف قله شاه سبزه پوش قله بریال است.

شاه سبزه پوش از شمال به منطقه الموت ، از شرق به طالقان، از جنوب به دشت قزوین (روبروی نیروگاه شهید رجایی ) و از غرب به استان قزوین مشرف می باشد.

مسیرهای صعود قله شاه سبزه پوش

مسیر صعود ابن قله بیشتر از سمت شمال و با عبور از روستاهای شکرناب، نوده، کیاده و غریب مزرعه می باشد.

با توجه به حرکت گروه از سمت کرج مسیر صعود ما متفاوت بود. در جاده کرج قزوین بعد از آبیک به سمت روستای حاجی آباد از توابع پایین طالقان ادامه مسیر دادیم.

در روستای حاجی آباد آرامستانی وجود دارد که ابتدای مسیر حرکت به سمت این قله از کنار این مکان است.

ساعت ۷ صبح به این قبرستان (آرامستان)رسیدیم و بعد از پارک ماشینها به راه افتادیم. مسیر دارای پاکوب مشخصی نبود و تقریبا در تمام راه شیب نسبتا زیادی پیش روی گروه بود.

چشم انداز زیبای مناطق اطراف نظر هر بیننده ای را جلب می‌کرد. حدود ۲ ساعت تا قله راه بود. تقریبا کمی قبل از قله به یک بقعه قدیمی که ظاهرا امامزاده کوچکی است رسیدیم .

حدود ساعت ۹ صبح بر فراز ابن قله بودیم.از فراز کوه کارخانه سیمان آبیک و مناظر طبیعی اطراف به خوبی دیده می شد.

برنامه ما یک برنامه تمرینی بود و به همین دلیل حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه روی قله توقف ،صرف صبحانه و استراحت داشتیم و بعد به سمت حاجی آباد حرکت کردیم . مسیر بازگشت همان مسیر رفت بود و حدود ساعت ۱۱:۴۵ به محل پارک ماشینها رسیدیم و به سمت کرج حرکت کردیم.

نکات مهم:

این قله معمولا جز ارتفاعات است خیلی زود برف روی آن می نشیند و سفیدپوش می شود و اوایل بهار هم همچنان برف در آن دیده می‌شود.

در طول مسیر آب وجود ندارد اما در قبرستان روستای حاجی آباد می توانید آب آشامیدنی بردارید.

سپاس از همراهی شما عزیزان

نفرات حاضر در برنامه :
آقای حسینی از گروه رویای کوهستان
گروه سرزمین جاوید کرج : آقای رضا بیک محمدلو ، آقای حسین رضایی ،خانم ویدا صدیقی نیا ، آقای سینا نصرتی، خانم ساناز صادقی، آقای جلال هاشمیان ، آقای محمد کمال پور، آقای یزدان کزازی

رویای کوهستان را در اینستاگرام دنبال کنید

, ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .