رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

آهار تا گردنه آهار وش

۲۱۸۸

برنامه شماره۹ کوهپیمایی از آهار تا گردنه آهار وش
۱۳۹۶/۹/۱۷
با سلام خدمت همراهان عزیز به اطلاع میرسانیم با توجه به اجرای کامل برنامه آهار به شهرستانک در اوایل پاییز امسال و ثبت گزارش آن در سایت کلیه اطلاعات دسترسی و مسیرها در گزارش قبلی فابل دسترسی است، فقط به منظور قدردانی از مهمانان جدیدی که در این برنامه همراه ما بودند گزارش کوتاهی از اجرای این برنامه ارائه می شود که امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد .

آهار وش
روز جمعه ۱۷ آدر ماه بعد ازبارش برف در تهران و حومه ساعت ۶:۳۰ از بزرگراه ارتش به سمت گردنه قوچک حرکت کردیم حدود ۲۰ دقیقه در گردنه منتظر رسیدن گروه دوم از نفرات شدیم و بعد از رسیدن دوستان با ۱۰ نفر شرکت کننده و دو دستگاه خودرو به سمت آهار حرکت کردیم برای رسیدن به روستای آهار بعد از گردنه قوچک به سمت چپ تابلوی فشم ادامه مسیر میدهید. حدود ساعت ۸ صبح در میدان آهار مقابل شورای حل اختلاف آهار ماشینها را پارک کرده بعد از جمع آوری تجهیزات به سمت مسیر شکراب حرکت کردیم . هوا بسیار سرد اما آفتابی بود .بخاطر بارش برف در شب گذشته جاده کامل یخبندان بود و خیلی هم خلوت بود . روستای آهار هم کاملا یخ زده و سرد بود . روی همه ماشین های پارک شده قشری از یخ و برف دیده میشد . گروه بعد از ورود به مسیر شکراب حدود یک ساعت ادامه مسیر داد تا به منطقه ای رسیدیم که باید از مسیر اصلی خارج شده و به سمت راست رفته تا به مسیر آهار بشم و راه شهرستانک ادامه مسیر بدهیم.البته به علت برگشتن یکی از نفرات به کنار ماشین و توقف گروه تا بازگشت ایشان کمی ازنظر زمانی عقب افتادیم .

ساعت ۱۰:۳۰ در مکان مناسبی صبحانه صرف شد و ادامه مسیر به سمت بالا ساعت ۱۲ به جاده خاکی منتهی به شهرستانک و گردنه معروف به آهار وش رسیدیم . هوا آفتابی و سرد بود در طول مسیر همه جا پوشیده از برف بود و بعضی از نقاط برف کوبی انجام میشد . ارتفاع برف تا ۲۰ سانتیمتر میرسید . پیشنهاد صعود به قله قلعه دختر که اکنون گروه درست در زیر آن قرار داشت مورد بررسی قرار گرفت . به دلیل کوتاه بودن روز و گزارش هواشناسی مبنی بر ادامه یخ بندان و سرما و کاهش دما و کمبود وقت از ابن کار صرفنظر شد و تمام نفرات گروه بعد از استراحت و عکاسی از مناظر زیبای زمستانی منطقه ،از مسیر جاده به سمت آهار بازگشتند . در بین راه برای صرف ناهار توقفی نیم ساعته داشتیم که چند موتور سوار هم به جمع ما پیوستند بعد از طی مسیر تا گردنه و باز گشت کنار گروه ما چند عکس یادگاری گرفتند و رفتند . ما هم بعد از مدتی حرکت کردیم و حدود ساعت۱۲ به میدان آهار رسیدیم و به سمت تهران حرکت کردیم . در این برنامه سرپرست دوست داشتنی گروه آقای سرگیزی حضور نداشتند که جای خالی ایشان همه جا محسوس بود برای ایشان و تمامی همراهان عزیز آرزوی سلامتی داریم .
نفرات شرکت کننده در این برنامه :
اعضا گروه : آقای بابانا ، آقای حسینی ، خانم زارع
مهمانان :آقایان مجید تهرانی ، سیاوش تهرانی، صلاحی ، جعفری ، نعمتی پور
خانمها :تهرانی ، صلاحی

, , ,
دیدگاه کاربران 1دیدگاه
  1. حسینی

سلام با تشکر از خانم زارع بخاطر گزارش های کامل و مفید ایشون ،امیدوارم شاد باشید.

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .