رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

گزارش صعود به قله پهنه حصار

۳۸۱۲

برنامه شماره ۱۲ پهنه حصار از مسیر روستای خور جاده چالوس
تاریخ اجرا ۹۶/۱۰/۲۲
روز جمعه ساعت ۲۰ : ۶ دقیقه از تهران به سمت کرج حرکت کردیم بعد از ملحق شدن به نفرات دیگر گروه در کرج گروه با سه دستگاه خودرو و سیزده نفر به سمت جاده چالوس ادامه دادیم . برنامه صعود به ارتفاعات منطقه خور و در نهایت رسیدن به قله پهنه حصار با ارتفاع حدود ۳۴۰۰ بود.برای دسترسی به خور تقریبا در کیلومتر ۲۰ جاده کرج چالوس قبل از سد کرج وارد روستای خوزنکلا درسمت راست شده و بعد از عبور از روستای چاران و سیجان به پیست اسکی و روستای خور رسیدیم .از جاده چالوس تا پیست و روستای خور حدود ۱۰ کیلومتر جاده کوهستانی پیچ در پیچ پیش رو دارید که عبور از آن نیازمند احتیاط و دقت است.

قله پهنه حصار
صعود به قله پهنه حصار از دو مسیر امکان پذیر است: مسیر اول با ورود به جاده عریض ماشین رو پیست اسکی به سمت یال شمالی و مسیر دوم از جاده پاکوب سمت چپ آبشار به سمت یال غربی و دره منتهی به قله . گروه بعد از رسیدن به ورودی روستا و دفتر پیست ساعت ۸:۲۰ دقیقه از مسیر اول جاده عریض به سمت بالا حرکت کرد . در ورودی مسیر جاده سرویس بهداشتی و آب در دسترس بود. بعد از حدود یک ساعت پیمایش مسیر جاده به سمت بالا کم کم در سمت راست ما آبشار منجمد خور نمایان شد و ما همچنان جاده مشرف به آبشار را تا کنار رودخانه ادامه دادیم . وقتی وارد دره و حاشیه رودخانه شدیم گروه برای صرف صبحانه توقف کرد . ساعت ۱۰ بعد از صرف صبحانه سه نفر از گروه تصمیم به بازگشت گرفتند و بقیه نفرات مسیر را که پوشیده از برف بود به سمت گردنه ادامه دادند . گروه های مختلف جلوتر از ما روی یال در حال صعود دیده می شدند و به طور کلی این قله در این فصل کوهنوردان زیادی را به خود جلب می کند و بسیار پر تردد است. به دلیل یک دست نبودن نفرات و کمی عدم هماهنگی و برنانه ریزی نامناسب اتلاف وقت زیادی در مسیر داشتیم و حدود ساعت۱۲ روی یال قرار گرفتیم برف از نوع برف پودری و خشک با وزش باد شدید به سر و صورت کوهنوردان برخورد میکرد و سرمای بسیار شدیدی هم بر منطقه حاکم بود . در این دقایق توقف های مکرر نفرات اول گروه باعث خستگی و احساس سرما در افراد گروه شده بود .با همین شرایط یک ساعت ادامه مسیر دادیم ،سرانجام سرپرست گروه آقای سرگیزی از گروه جدا شدند با حرکت سرعتی قله پهنه حصار را صعود کردند و بقیه نفرات هم ساعت ۱۳ به سمت پایین سرازیر شدند و از صعود قله به علت کمبود وقت صرف نظر شد. ساعت ۱۴:۳۰ کنار ماشینها ناهار صرف شد و به سمت تهران حرکت کردیم .
برای صعود از این منطقه در این فصل تجهیزات زمستانی و آب کافی همراه داشته باشید .
آبشار زیبای خور منطقه جذابی برای گشت گذار و گذراندن یک روز به یادمان همرا خانواده است . متاسفانه خشکسالی باعث شده که پیست اسکی فعلا بدون برف مناسب باشد امیدواریم سرزمین ما از این خشکسالی بی سابقه رهایی یابد .

نفرات شرکت کننده در این برنامه : آقایان بابانا ،سرگیزی، حسینی و خانم زارع
آقایان مجید تهرانی ،سیاوش تهرانی، جمالی، جعفری، رجبعلی، نعمتی پور، صمد بین و خانم زهرا تهرانی و خانم نسرین ( مهمان )

, , , , ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .