رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

گزارش صعود به قله کماچال از ولنجک

۶۱۱۵

برنامه شماره ۱۴ گزارش صعود به قله کماچال از ولنجک
تاریخ اجرا ۹۷/۰۱/۱۰
با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و بهار سرسبز خدمت همگی دوستان گزارش اولین برنامه گروه در سال ۹۷ را به اطلاع می رسانیم.
روز جمعه ۱۰ فروردین ماه برای پیمایش مسیر قله کماچال ساعت ۷:۳۰ از پارکینگ منطقه توچال به راه افتادیم . گروه ۶ نفره در یک هوای ابری و بسیار دلپذیر شروع به حرکت کرد خیلی زود در ابتدای جاده پیاده روی به پیشنهاد یکی از دوستان که در این برنامه سرپرستی گروه را در غیاب آقای سرگیزی به عهده داشتند گروه از مسیر اصلی خارج شده و در مسیر پاکوب شروع به پیمایش یک شیب تند کردیم این مسیر بدون اینکه به ایستگاه دوم تله کابین برسید به سمت دره کماچال می رود و شما میتوانید ایستگاه دوم را از دور ببینید .قله کماچال با ارتفاع حدود ۳۰۵۵ متر از ارتفاعات البرز مرکزی است و از فراز آن ایستگاه ۵ دیده می شود چین کلاغ و ارتفاعات اطراف را میتوانید نظاره گر باشید . گروه ما آرام آرام شیب ها را طی میکرد و از مناظر زیبای روزهای اول بهار لذت میبرد گر چه هنوز سرسبزی کامل نشده اما بهار جلوه دیگری به کوهستان بخشیده است. درختهای بادام تن پوشی از شکوفه بر تن کرده بودند و زیبایی خیره کننده شکوفه های صورتی بر شاخسار این درختچه ها همه را به تحسین وا می داشت ، عکاسی از این درختها سرگرمی همه دوستان بود.

قله کماچال ولنجک

ساعت ۸:۳۰ در مکان مناسبی صبحانه صرف شد و ساعت ۹ به سمت بالا حرکت کردیم . بعد از ورود به دره کماچال به دلیل اینکه کمی از مسیر شیبدار فاصله گرفتیم وارد یک مسیر پاکوب شدیم که در نهایت کمی بالاتر از دکلهای بیسیم که معروف به ایستگاه پرتقال است وارد جاده منتهی به ایستگاه پنجم شدیم و از اینجا در مسیر معمول به حرکت ادامه دادیم تا بر سر دوراهی قرار گرفتیم .از سمت راست که لبه پرتگاه و دره یک مسیر باریک پاکوب هست به سمت ایستگاه پنجم می روند و از سمت چپ باید یک شیب را طی کنید و درنهايت به سمت قله کماچال ادامه مسیر بدهید. ۵ نفر از نفرات از سمت چپ به سوی قله رفتند و یکی از نفرات مستقیم به سمت ایستگاه پنجم تله کابین ادامه مسیر داد. حدود ساعت ۱۲:۳۰ تمام نفرات موفق شدند به قله کماچال برسند . وزش باد شدید و سرما در قله باعث شد دوستان چند عکس و فیلم بگیرند و سریع به سمت ایستگاه پنجم حرکت کنند حدود ساعت ۱۳ در ایستگاه پنجم تله کابین به همنوردمان ملحق شدیم.هوای بهاری روز جمعه باعث شد برنامه بسیار خوبی داشته باشیم و همه لذت ببرند.بعد از صرف ناهار و استراحت و مراسم کوچک تولد برای همنورد عزیزمان آقای حسینی آماده برگشت به سمت پایین شدیم . با توجه به تعطیلات نوروزی و دید و بازدید ایام عید تصمیم گرفته شد با تله کابین برگردیم که سریعتر دوستان به خانواده برسند . ساعت ۱۵ همگی سوار بر تله کابین به سمت ایستگاه اول حرکت کردیم و حدود ساعت ۱۶ به پارکینگ رسیدیم بدین ترتیب اولین برنامه سال ۹۷ به پایان رسید .
نفرات شرکت کننده : آقای مجید تهرانی سرپرست این برنامه
آقایان : بابانا ، حسینی ، سیاوش تهرانی
خانمها : زارع ، زهرا تهرانی
لازم به ذکر است جناب آقای سرگیزی سرپرست دوست داشتنی گروه به دلیل مشغله کاری در این برنامه حضور نداشتند که جای خالی ایشان در تمام لحظات محسوس بود برای ایشان آرزوی شادی و سلامتی داریم به امید خدا در برنامه آینده ایشان هم حضور داشته باشند.

آقای حسینی

آقا سید عزیز همنورد دوست داشتنی ما پنجاهمین سالگرد تولدشان را بر فراز قله کماچال جشن گرفتند برای ایشان آرزوی شادی ،سلامتی و طول عمر داریم همیشه در اوج باشید تولدت مبارک سید جان.

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .