رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

گزارش برنامه قله کاسونک

۳۴۴۱

برنامه شماره ۷ قله کاسونک
۱۳۹۶/۸/۲۶
در آخرین روزهای آبان ماه در یک هوای سرد برای صعود به قله کاسونک گروه عازم منطقه گرمابدر شد. در ساعت ۷ صبح با یک تاخیر نیم ساعته از بزرگراه ارتش به سمت جاده فشم حرکت کردیم .قله کاسونک با ارتفاع ۳۶۸۰ متر در منطقه گرمابدر و مشرف به تونه یونس زا و دشت لار قرار گرفته است.

قله کاسونک

این منطقه جز مناطق حفاظت شده است که در فصل زاد و ولد حیوانات اجازه تردد وسایل نقلیه داده نمیشود و دروازه ای در ورودی این منطقه قرار دارد توسط محیط بانی بسته میشود اما در این فصل اجازه تردد به ما داده شد. در فصل بهار گروه یکبار این قله را صعود کرده بود که بسیار طولانی و سنگین بود و تمام مسیر پیاده طی شد . برای دسترسی به گرمابدر جاده فشم را انتها رفته در میدان فشم به سمت راست ادامه مسیر میدهید که تابلو زایگان و لالان دیده می شود.

با گذشتن از لالان و روته و آبنیک به گرمابدر می رسید.قله کاسونک در حاشیه شرقی البرز مرکزی قرار دارد ،از شمال به قله های خاتون بارگاه و خرسنگ از جنوب به آتشکوه و ریزان از غرب به پیرزن کلوم و مهرچال و از شرق به قله کافره و دشت لار منتهی می شود. این منطقه دارای چشمه آب مناسب و در دسترس نیست لذا همراه داشتن آب کافی الزامی است.گونه گیاهی قالب آن گون است و جانورانی چون کبک ، شاهین ، مار و نوعی موش گراز ، روباه ، گرگ، کل و بز در این منطقه بیشتر دیده میشود همچنین فسیلهای متعدد نرم تنان حلزونی در این منطقه نشانگر این است که در گذشته ی دور این منطقه دریا بوده است. همچنین وجود مواد خاصی در خاک این منطقه باعث تشکیل زنگ آب جالبی شده که در نوع خود منحصر به فرد است .

گروه ما با رسیدن به محل محیط بانی در ابتدای جاده خاکی گرمابدر متوقف شد و در هوای بسیار سرد پیاده شدیم تا اجازه باز کردن درب را گرفته و موفق هم شدیم. تا پایان جاده خاکی که حدود ۳۱۰۰ متر ارتفاع دارد با ماشین طی شد و بعد از صرف صبحانه حدودساعت ۱۰ به سمت بالا حرکت کردیم تقریبا تا ارتفاع ۳۴۰۰ متری شیب ملایم را طی کردیم و بعد از آن شیب نسبتا تندی در پیش رو بود و تا بالای این قله ی صخره ای ادامه داشت . بارش برف هم منطقه را سفید پوش کرده بود .هوا بسیار سرد بود اما آفتاب تابان تمام روز ما را همراهی کرد در حین حرکت به سمت قله رخ زیبای دماوند پوشیده از برف خودنمایی میکرد و زینت عکسهای دوستان بود . سرانجام ساعت ۱۲ گروه اول به قله رسیدند که ۶ نفر بودند بیست دقیقه بعد ۲ نفر دیگر هم موفق شدند به قله برسند از جمع ۹ نفره ما در این برنامه یک نفر به علت عدم آمادگی و دوری طولانی مدت از کوه در بین راه متوقف شد و تا قله ادامه نداد.بعد از استراحت کوتاه در قله به دلیل وزش باد سرد و کوتاه بودن روزها به سرعت به سمت پایین حرکت کردیم بعد از عبور از شیب تند پوشیده از برف که به دلیل حضور افراد جوانتر و کم تجربه تر به کندی انجام شد سرانجام ساعت حدود ۱۴:۳۰ بود که به ماشین و دوست عزیزی که تا قله نیامده بودند رسیدیم . صرف ناهار در هوای بسیار سرد و در جمع گرم و صمیمی دوستان و باز گشت به سمت گرمابدر و تهران حرکت کردیم. ساعت ۶ بعد از ظهر برنامه در تهران به پایان رسید.

قله کاسونک
نفرات شرکت کننده در این برنامه :
آقایان : بابانا ، سرگیزی، مجید تهرانی ( مهمان )، سیاوش تهرانی ( مهمان )محمد جمالی ( مهمان )، جعفری( مهمان )
خانمها: زارع ، تهرانی ( مهمان )

, ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .