رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

صعود قلل پهنه حصار،چشمه شاهی و بارو

۲۱۰۰

برنامه صعود قلل پهنه حصار،چشمه شاهی و بارو

به نام خالق زیباییها با گزارش برنامه شماره ۲۸ صعود قلل پهنه حصار، چشمه شاهی و بارو در خدمت شما همراهان عزیز هستیم.

این برنامه به یاد کوهنورد فقید سید رحیم حسینی و در پنچمین سالگرد درگذشت ایشان اجرا شد. برای همنورد عزیزمان  در رویای کوهستان آقای سید حسین حسینی آرزوی سلامتی و برای برادر مرحومشان طلب آمرزش از درگاه پروردگار داریم. روحش شاد و یادش گرامی.

آخرین جمعه مرداد ماه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ گروه رویای کوهستان برای صعود به قلل پهنه حصار،چشمه شاهی و بارو عازم  واریش که از مسیرهای گردشگری و کوهنوردی  نزدیک تهران است شدند. روستای واریش در غرب تهران و در دل ارتفاعات البرز به دور از هیاهوی تهران قرار گرفته است. دسترسی به آن از طریق اتوبان تهران- کرج و از بالای وردآورد امکان پذیر است.وارد جاده روستا که می شوید ابتدا روستای وردیج با آدمک های سنگی قرار دارد . بعد از آن در ارتفاع تقریبی  ۲۲۵۰ متری به روستای واریش رسیدیم. ساعت حدود ۷:۱۵  از ابتدای مسیر صعود یعنی ورودی روستا به راه افتادیم.

صعود قله بارو

برنامه گروه ابتدا صعود به قله بارو بود. بعد از خارج شدن از روستا کم کم ارتفاع گرفتیم. از شمال روستا یک راه خاکی کشیده شده است. این مسیر پاکوب از کنار یال منتهی به قله ادامه دارد تا به یک دره تنگ می رسد  بعد از عبور از نردبان به شیب زیر  یال قله رسیدیم و حدود ساعت ۹:۵۰ بر فراز قله ۳۲۸۱ متری بارو ایستادیم. استزاخت کوتاهی داشتیم و به سمت دشت و قله پهنه حصار به راه افتادیم. قله بارو در جنوب غربی دشت قرار گرفته و از آنجا قله پهنه حصار و امامزاده دیده می شود.

قله پهنه حصار از شرق به دره و روستای سنگان از غرب به روستای خور و از جنوب به واریش مشرف است. به سمت قله پهنه حصار حرکت کردیم ساعت ۱۱:۴۰  به قله پهنه حصار با ارتفاع ۳۳۷۵ متر رسیدیم. دشت مابین قله چشمه شاهی و پهنه حصار است بعد از استراحت به سمت قله چشمه شاهی رفته ساعت ۱۲:۵۰ این قله ۳۳۵۷ متری را نیز صعود کردیم.

در مسیر بازگشت دوباره از قله بارو عبور کردیم ساعت حدود ۱۵:۱۵ دقیقه هم کنار ماشین در روستای واریش بودیم. لازم به ذکر است در روستای واریش سرویس بهداشتی جهت استفاده کوهنوردان هست که اگر به علت کم لطفی دوستان گردشگر و کوهنورد خراب نشود یا اشکال نداشته باشد میتوان از آن استفاده کرد.

قله بارو

معرفی امامزاده بی بی زرین قمر:

این امامزاده کوچک شامل دو اتاق یکی مقبره و سنگ قبر بی بی و دیگری محلی برای استراحت کوهنوردان می باشد.  این امامزاده از قله پهنه حصار دیده می شود و چشمه آبی هم در اینجا هست. ظاهرا مردم محلی معتقد هستند دو بانو که از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده اند در حین فرار از دست دشمنان در این کوهستان پناه گرفته اند و این مکان تقدس یافته و بعدها بنایی در ابن محل ساخته شده است.

امامزاده

قله چشمه شاهی

مسیرهای صعود:

برای صعود به قلل پهنه حصار ،چشمه شاهی و بارو از چند مسیر میتوان استفاده کرد از جمله:

جبهه جنوبی وردآورد روستای واریش

آقای مجید تهرانی- آقای حسینی –آقای سرگیزی – آقای بابانا – خانم زهرا تهرانی

تهبه گزارش و عکس : آقای حسینی

تنظیم و ویرایش مطالب : خانم زارع

با سپاس از همراهی شما عزیزان لطفا ما را از نظرات خود از طریق سایت یا صفحه اینستاگرام رویای کوهستان مطلع کنید.

رویای کوهستان را در اینستاگرام دنبال کنید

, ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .