رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

صعود به قله شاه نشین [ مسیرهای حرکت و نکات مهم صعود ]

۴۶۷۴

صعود به قله شاه نشین برنامه شماره ۲۷

به نام خالق زیباییها، با گزارش صعود قله شاه نشین در خدمت شما همراهان عزیز رویای کوهستان هستیم.

پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ساعت ۶ صبح از میدان شهران به سمت امامزاده داوود حرکت کردیم به قصد صعود قله شاه نشین.

موقعیت و مشخصات قله شاه نشین :

قله شاه نشین یکی از قلل رشته کوه البرز مرکزی با ارتفاع ۳۸۸۵متر است. این قله روی خط الراس سراسری توچال قرار دارد. از سمت شرق به گردنه شهرستانک و قله توچال و از غرب به امامزاده داوود منتهی می شود. این قله دومین قله بلند خط الراس توچال است.

مسیرها ی صعود به قله شاه نشین :

_قله شاه نشین را از مسیر امامزاده داوود واقع در غرب تهران میتوان صعود کرد.

_ مسیرهای دیگر از شهرستانک و توچال ایستگاه ۷ و درکه قله پلنگچال است.

گزارش صعود :

گروه رویای کوهستان متشکل از ۴ نفر مسیر امامزاده داوود را برای صعود انتخاب کردند. پس از رسیدن به امامزاده داوود و پارک ماشین ساعت ۷:۱۰ برنامه آغاز شد. ابتدای مسیر دره و پاکوب مارپیچ با شیب نسبتا تند که با وجود طولانی بودن به علت مارپیچ بودن فشار کمتری به کوهنورد وارد می شود. این مسیر درنهایت به گردنه معروف به گردنه اشترگردن ختم می شود.

گروه به آرامی مسیر را طی کردند و ساعت ۱۱ همه نفرات روی گردنه بودند. وقتی روی گردنه ایستاده باشید در سمت راست شما پلنگچال و در سمت چپ قله شاه نشبن خودنمایی می کند. از روی گردنه به سمت قله شاه نشین حرکت کردیم و حدود ۱۲:۰۵ موفق به فتح قله شاه نشین شدیم روی قله حدود ۳۰ دقیقه صرف استراحت، عکاسی و لذت بردن از مناظر اطراف شد.

قله شاه نشین

نکته:

در سمت چپ قله شاه نشین قله سی و سه چم با ارتفاع ۳۶۷۰ ودر سمت راست آن قله هومند شاه نشین ۳۷۷۰ و بعد از آن ایستگاه ۷ و قله توچال دیده می شود.

بعد ازقله شاه نشین به سمت پلنگچال حرکت کردیم. از گردنه تا پلنگچال حدود ۲۰ دقیقه زمان میبرد. از اینجا  یعنی پلنگچال به همراه ۲ کوهنورد که از توچال صعود کرده بودند به سمت گردنه برگشتیم و سپس مسیر فرود را در پیش گرفتیم. در مسیر مارپیچ هنگام بازگشت امکان شن اسکی وجود داشت که کمک زیادی به بازگشت سریعتر گروه کرد. در نهایت ساعت ۱۶ به امامزاده داوود رسیدیم و بعد از صرف ناهار به سمت تهران حرکت کردیم.

قله شاه نشین

نکته:

نکته جالب این برنامه این بود که یک سگ از کنار ماشین بعد از اینکه به او غذا دادیم با ما همراه شد. سگ با وفا تا قله شاه نشین همراه بچه ها بود وبعد هم با گروه برگشت. پایین کنار ماشین آقای تهرانی عزیز که همیشه حامی حیوانات هستند دو کنسرو تن ماهی برای تشکر از این سگ خریدند و برایش گذاشتند. در حالی که این حیوان آرام خاطره خوبی برایمان رقم زده بود این دوست با وفا را ترک کردیم. در عکس های برنامه قله شاه نشین سعی شده تصویری از همسفر با وفای گروه رویای کوهستان به یادگار ثبت شود.

دسترسی به آب آشامیدنی :

قبل از گردنه و در مسیر مارپیچ چشمه کوچکی وجود دارد که طبق گفته کوهنوردان در تمام فصول آب دارد.

نفرات حاضر در برنامه :

, ,
دیدگاه کاربران 2دیدگاه
  1. وحید پورچی

مفید بود گروه کوه نوردی زاگرس ۲۰ خرداد به همین کوه صعود میکند از گزارش شما استفاده کردیم

• مدیریت سایت

درود بر شما بسیار خرسندیم که مطلب فوق مورد توجه شما قرار گرفته برای شما و همنوردان در گروه کوهنوردی زاگرس ورامین آرزوی موفقیت داریم. در ضمن وبلاگ شما مشاهده شد بسیار جالب بود . سپاس از همراهی شما

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .