رویای کوهستان

وب سایت ورزشی آموزشی رویای کوهستان

نودمین شماره فصلنامه کوه منتشر شد.

صعود قله زرچه خانی از روستای سفیدارک

۳۳۰۸

به نام خالق زیبایی با گزارش برنامه شماره ۳۲ گروه رویای کوهستان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم. روز جمعه ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ آقای سید حسین حسینی از اعضای گروه رویای کوهستان به همراهی نفراتی از گروه کوهنوردان سرزمین جاوید (کرج) برنامه صعود قله زرچه خانی را اجرا کردند. ضمن تشکر از همه عزیزان این گزارش را تقدیم شما میکنیم.

موقعیت و مسیر صعود قله زرچه خانی از سفیدارک

قله زرچه خانی با ارتفاع ۲۸۵۷ متر مسیرگردشگری و کوهنوردی  در نزدیکی تهران جز منطقه ساوجبلاغ استان البرز است.

محل و زمان حرکت ساعت ۶ صبح در ورودی روستای خور در بزرگراه کرج_قزوین بود. از این نقطه حرکت کردیم و بعد از ۱۰ کیلومتر به روستای سفیدارک رسیدیم. ماشینها را پارک کردیم و ساعت ۶:۲۵ حرکت کردیم.

روستای سفیدارک در انتهای روستای خور و در شرق شلمزار و غرب روستای فشند و جنوب طالقان قرار دارد. یک روستای بکر که تا سال ۹۵ حتی برق هم نداشته است. رودخانه و مسجدی که کنار آن است و مناظر طبیعی زیبا از جاذبه های این روستای قدیمی است.

مسیرهای صعود به قله زرچه خانی

مسیر دره سمت چپ و مسیر یال در سمت راست پارکینگ دو مسیری هستند که در شروع کار پیش رو دارید. ما از داخل دره حرکت کردیم و ادامه دادیم. اما با توجه به تجربیات حاصل از این برنامه پیشنهاد میکنیم اگر قصد اجرای این برنامه را داشتید از یال سمت راست که در ابتدای مسیر حرکت قرار دارد صعود کنید.

بعد از مدتی حرکت داخل دره به سمت چپ رفته و وارد جاده ای شدیم که ما را به سمت قله میبرد.

این جاده ادامه داشت تا در انتها به یک تک درخت و چشمه کنار آن رسیدیم.ارتفاع این منطقه ۲۴۵۰متر و آب آشامیدنی در چشمه در دسترس است.

قله زرچه خانی

اینجا چند شکارچی مشغول استراحت بودند ما هم کنار چشمه مدتی توقف کردیم و بعد از صرف چای  به سمت قله زرچه خانی به راه افتادیم . ساعت ۱۰:۳۰ تمام نفرات برفراز قله زیبای زرچه کانی ایستادند. حدود ۳۰دقیقه برای عکاسی از مناظر اطراف روی قله توقف کردیم. روی قله برف، سرما و وزش باد داشتیم.

چشم انداز اطراف قله

وقتی روی قله زرچه خانی می ایستید قله ارژنگ را در شمال ،آسمان کوه را در غرب،خراسان کوه را در شرق و نمای زیبای دریاچه سد طالقان را نظاره گر خواهید بود.

قله زرچه خانی

گروه ساعت ۱۱ برای بازگشت به راه افتادند و به سمت چشمه و تک درخت حرکت کردیم. بعد از رسیدن کنار چشمه مجدد یرای استراحت حدود ۱ ساعت توقف کردیم. ساعت ۱۲:۳۰ به راه افتادیم اما اینبار به جای مسیر صعود قله زرچه خانی از مسیر یال حرکت کردیم. شیب بسیار ملایم مسیر باعث شد فرود بسیار خوب و بدون فشار داشته باشیم و متوجه شدیم که این یال برای صعود مسیر بسیار خوبی است و مناسبتر از دره است.

ساعت ۱۴ کنار ماشینها در پارکینگ بودیم. چند دقیقه حرکات کششی داشتیم و برنامه به پایان رسید.

نفرات حاضر در برنامه :

دوستان گروه کوهنوردان سرزمین جاوید  (کرج): سرکار خانم ویدا صدیق نیا _ سرکار خانم اکرم دایی حسینی _ سرکار خانم ساناز صادقی _جناب آقای جلال هاشمیان _ جناب آقای مجید امیری مقدم _ جناب آقای سینا نصرتی _جناب آقای علی اکبری _ جناب آقای بهزاد اسد آبادی _ جناب آقای حسین صفری  و  آقای سید حسین حسینی از گروه رویای کوهستان

تهیه عکس و گزارش : آقای سید حسین حسینی

تنظیم و ویرایش مطلب :  خانم مریم زارع

رویای کوهستان را در اینستاگرام دنبال کنید

, ,

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .